Back to school: haarstijlen

            
   Niet alleen je kleren zijn moeilijk uit te kiezen, maar ook natuurlijk wat je met je haar gaat doen. Doe ik het los of vast. Wat is nou het handigst voor school. Je moet vaak s'ochtends door regen en wind fietsen. En dan wil je natuurlijk niet dat je voor de rest van de dag met van dat natte piek haar loopt. Maar als het zomer is dan kan je juist wel weer je haar los dragen. Maar o nee.. je hebt die dag dan gym en dan moet je haar verplicht vast. Pfff.... een moeilijke keuze dus....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                 Zelf heb ik lang en zwaar haar. Daarom droeg ik op de middelbare bijna nooit me haar los. Dat deed ik om een paar redenen.
1. Je haar blijft dan heel de tijd overal aan haken en het blijft ook vast zitten als je je tas over je schouder doet.
2. Ik heb heel dik haar, dus als iemand naast me stond en ik draaide me om, dan moest ik heel erg oppassen dat het niet in degene zijn/haar gezicht kwam.
3. Ik ben moest altijd fietsen naar school (wel een halfuur heen en weer terug). Als het dan vies weer was, is het niet echt fijn om dan met los haar te gaan lopen.
4. Je hebt dan meer kans op luizen als je je haar los draagt en het is erg lang en dik.
5. Je hebt na een dag je haar los dragen echt heel veel klitten in je haar. Dat vond ik eigenlijk nog wel het allerergst soms.
Dit zijn redenen waarom ik me haar bijna nooit op de middelbare los droeg. Daarom ga ik nu een aantal haarstijlen laten zien, die makkelijk en comfortabel zijn voor school.

Haar in een staart
Het is heel handig om je haar in een staart te doen. Er zitten heel veel voordelen aan. Namelijk dat het niet in de weg zit met fietsen, handig voor de gym en je kunt nergens met je haar aan vast blijven zitten. Zelf deed ik vaak op de dagen dat ik gym had s'ochtends me haar al in een staart vast.
 
Haar in een knotje
Ook heel handig om je haar in een knotje te doen. Het is heel handig voor als je lang haar hebt. Het zit niet in je gezicht en kan ook nergens aan vast blijven zitten.
 
Haar half vast
Wat ik het meest deed met mijn haar op de dagen dat ik geen gym, dansles of theater les had, was dat ik mijn haar half vast deed. Ik deed dan het bovenste gedeelde van mijn haar vast. Zo zat het niet in me gezicht. Heel handig dus.
 
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad.
Ik schrijf dit vanuit mijn eigen ervaringen. Wat ik het handigst en het fijnst vond.
 
Liefs,
Veerle
 
                                                    

Reacties

Populaire posts